Veilig Thuis Midden-Brabant

Strategisch communicatieplan, huisstijl en creatief concept

Per 1 januari 2015 klonk het startschot voor Veilig Thuis in 26 regio’s, verdeeld over heel Nederland. Hun opdracht: het voorkomen en stoppen van huiselijk geweld en kindermishandeling én het duurzaam borgen van veiligheid van alle betrokkenen. In Veilig Thuis zijn de krachten gebundeld van twee organisaties en werken voortaan specialisten op het gebied van Huiselijk Geweld en Kindermishandeling intensief samen.

 

Ondanks dat deze specialisten beschikken over enorm veel ervaring en kennis, werken zij wel in een compleet nieuwe organisatie. Eentje met een heldere opdracht én een grote verantwoordelijkheid. Daarom is heldere en gedegen communicatie met alle doelgroepen en betrokken partijen erg belangrijk.
Strategisch communicatieplan, huisstijl en creatief concept
Wij ontwikkelde in samenwerking met Hart voor Verhalen een stevige en positieve aanpak voor de communicatie voor en door Veilig Thuis Midden-Brabant. Een aanpak die inmiddels ook is omarmd door Veilig Thuis Zuid Holland-Zuid. De basis van deze aanpak vormt het strategisch communicatieplan. Hierin werkt de organisatie aan de hand van mijlpalen en doelstellingen aan de inrichting en ontwikkeling van hun communicatie. Hier op aansluitend is een creatief concept ontwikkeld om de communicatie naar de verschillende doelgroepen te ondersteunen. Hierin gaan we uit van een onderscheidende, positieve boodschap die betrokkenen daadwerkelijk perspectief biedt.
Wilt u als Veilig Thuis ook investeren in uw (strategische) communicatie? Profiteer van datgene wat wij al voor uw collega’s ontwikkelden. Uiteraard verwerken wij uw specifieke aandachtspunten graag in onze aanpak. Zo heeft u uw communicatie snel en goed op orde, bespaart u enorm op de kosten én kunt u zich echt richten op de opdracht waar uw organisatie voor staat en gaat. ontmoet ons voor een vrijblijvende kennismaking